Wyszukiwarka
Google

RPG.sztab.com
Logowanie
   Pamiętaj mnie

Rejestracja

Przypomnienie hasła
Hostujemy strony o grach
Gry Strategiczne


Polecane strony
Gry logiczne


.

Autorzy gry Amnesia o rynkowej kondycji ich produkcji
Wielu z Was z pewnością słyszało o serii Penumbra, gdzie horror i oparte na fizyce zagadki spotkały się w trzech zupełnie niezłych produkcjach. Od pewnego czasu na rynku dostępna jest nowa gra tego samego zespołu, świetny horror Amnesia: The Dark Descent.

W nieco ponad tydzień po debiucie gry, chłopaki z Frictional Games postanowili podzielić się przemyśleniami na temat tego, jak gra sobie do tej pory radzi. Po pierwsze – Amnesia została naprawdę świetnie przyjęta przez krytyków (bardzo wysoka średnia na Metacritic musi się autorom podobać), lepiej nawet niż się początkowo spodziewano. Twórcy martwili się również, jak tytuł poradzi sobie w momencie równoczesnej premiery w sześciu różnych systemach dystrybucji cyfrowej (w tym na Steamie). Jak się okazuje – wszystko przebiegło bez zakłóceń, choć niestety pojawiła się kwestia piractwa (pełna wersja gry dostępna była ok. 24 godziny przed jej oficjalnym debiutem).

I teraz dochodzimy do najważniejszego – sprzedaży. Co prawda autorzy jeszcze nie mogą podzielić się konkretnymi liczbami, ale ogólnie rzecz biorąc są z wyników zadowoleni. Jest jednak pewne „ale”. Skoro gra otrzymuje tak wysokie oceny, spodziewano się lepszej sprzedaży - około połowa zarobków pochodzi z pre-orderów i kilku pierwszych dni po premierze, a potem ilość kopii trafiających w ręce graczy malała o połowę praktycznie każdego dnia. Oczywiście studio zarobiło na razie wystarczająco dużo, by przetrwać, ale za mało, by spokojnie patrzeć w przyszłość. Co więc można zrobić z tym faktem? Rozważane są opcje: zwiększyć cenę gier w przyszłości, nie tworzyć dodatkowych wersji na Maca i Linuksa, a skupić się na portach konsolowych, projektować mniej niszowe produkcje (w jednej z recenzji jako wadę wytknięto „za dużo horroru”).

Jedno jest pewne – Amnesia: The Dark Descent to bardzo dobry produkt i autorzy są z niego zadowoleni, dziękując wszystkim nabywcom za okazane wsparcie. Oczywiście nie oznacza to, że nie należy już ich wspierać – wszak polscy gracze mogą się w niedalekiej przyszłości spodziewać pudełkowego wydania tej gry.

Źródło:
Filip "fsm" Grabski - GRY-OnLine
Klemens
2010-09-19 17:08:19
Ustaw Sztab jako strone startowa O serwisie Napisz do nas Praca Reklama Polityka prywatnosci
Copyright (c) 2001-2013 Sztab VVeteranow